توسعه عدالت محور و افزایش سرانه ها در شهر گلستان

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

شهردار گلستان با تشریح اقدامات مدیریت شهری، توسعه عدالت محور و افزایش سرانه ها را از مهمترین اهداف خود برشمرد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ مهندس علیرضا عرب با اعلام این مطلب افزود: اقدامات شهرداری در راستای جلب رضایت حداکثری اعتماد شهروندان بود و در این مسیر سعی شد پروژه هایی متناسب با نیاز شهروندان با رویکرد  عدالت محور نسبت به توسعه محلات شهر اجرا گردد.
شهردار گلستان در تشریح پروژه های در دست اقدام یا بهره برداری شده در زمینه حل مسائل و مشکلات ترافیکی گفت: با توجه به رشد نامتوازن و بدون برنامه شهر در ادوار گذشته، برخی از معابر ظرفیت تردد خودروها را نداشت که در وهله اول اجرای پروژه ملی زیر گذر سه راهی آدران را که سالها تعطیل شده بود، از سر گرفتیم که هم اکنونبا پیشرفت مطلوب و اهتمام شبانه روزی فاز اول آن به بهره برداری رسیده و تکمیل نهایی آن در آینده نزدیک روی خواهد داد.
وی افزود: همزمان با پروژه فوق، تعریض پل جاده ساوه بر روی رودخانه شادچای در سه راهی آدران و تعریض این جاده از ابتدای خیابان شهید ابدام تا سبزدشت و بالعکس در مسیر مقابل آغاز و در کمتر از موعد مقرر به بهر برداری رسید و علاوه بر آن با تخریب چندین ملک در ورودی معابر اصلی، نسبت به بازگشایی این مسیرها اقدام شد و احداث کمربند شمالی حدفاصل انتهای خیابان امیر کبیر تا جاده شهریار به طول 2.5 کیلومتر در این راستا قرار دارد.
یادآور می شود در این زمینه با اهتمام مدیریت شهری ایستگاه تاکسی سه راه آدران در کمتر از دو هفته اجرا و به بهره برداری رسید و احداث پایانه مسافربری نیز در پشت جایگاه CNG آغاز شده است.
مدیریت اجرایی شهر گلستان احداث سالنهای ورزشی در این شهر را از دیگر زمینه های فعالیت خود برشمرد و اذعان داشت: مجموعه چند منظوره ورزشی و  استخر قلعه میر یکی از مجهزترین استخرهای توابع تهران، با پیشرفت 80 درصدی در دست اجرا قرار دارد و تا هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.
مهندس عرب ادامه داد: سالن ورزش های باستانی و پهلوانی (زورخانه) واقع در بلوار شهید ابدام که نخستین و تنها سالن ورزشی شهرستان بهارستان در نوع خود می باشد با پیشرفت مطلوب خود هم اکنون با اتمام بتن ریزی اسکلت در مرحله دیوارچینی قرار دارد و بزودی شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.
در همین زمینه احداث سه زمین چمن مصنوعی در قلعه میر، حاشیه رودخانه شادچای در پارک مادر و سبزدشت در دستور کار قرار گرفت که هم اکنون در اختیار جوانان و ورزشکاران شهر قرار دارد.
رفع مشکلات زیست محیطی و افزایش سرانه های فضای سبز از دیگر موضوعاتی بود که شهردار گلستان با اشاره به آنها، خاطر نشان ساخت: رودخانه شادچای از دیرباز منشأ مشکلات زیست محیطی، بهداشتی و آسیبهای اجتماعی بود که با پایان دیوارچینی این رودخانه از حریم راه آهن تا 10 متری هشتم، احداث تفرجگاه و فضای سبز در دستور کار قرار گرفت که پارک مادر در زمینی به مساحت 16 هزار متر احداث و به بهره برداری رسید و هم اکنون در کل حاشیه این رودخانه در محدوده ذکر شده، احداث پارک و تفرجگاه در دست اجراست که با بهره برداری از آن تا پایان سال جاری 180 هزار مترمربع به سرانه های فضای سبز شهر گلستان اضافه خواهد شد.
علاوه بر موضوعات ذکر شده از دیگر اقدامات شهرداری می توان به ساماندهی رودخانه سیاب، آسفالت، جدولگذاری و پیاده روسازی معابر، سنگ فرش خیابان مدرسه، احداث پارک بانوان، واگذاری زمین به ادارات مختلف شهرستان جهت استقرار بویژه زمین سایت اداری، پیگیری احداث میدان امام حسین (ع) در ورودی شهرستان، آغاز احداث چندین کتابخانه، احداث پنجمین ایستگاه آتش نشانی و .... اشاره کرد.

نمایش ادامه آرشیو