رئیس شورای اسلامی شهر گلستان: ۷۰ درصد از بافت های مسکونی شهر گلستان فرسوده است

سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶

به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ مهندس عباس جهان تاب رئیس شورای اسلامی شهر گلستان به خبرنگار روابط عمومی عنوان کرد: شورای اسلامی شهر برای همکاری مطالعاتی با نهادهای اجرایی و تصمیم‌گیر همچون شهرداری گلستان برای انجام مطالعات خطرپذیری بافت فرسوده را دارد، یادآوری می‌کند که آنچه تاکنون در زمینه مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در برابر زلزله انجام شده بیشتر درباره ساختمان‌های جدید بوده و تلاش شده ضوابط و مقرراتی برای ساختمان‌سازی تصویب و اعمال شود و از بافت فرسوده غفلت شده است.
رئیس شورا با بیان اینکه عوامل مختلفی باعث ایجاد بافت فرسوده شده است، تاکيد کرد: تمام شرايط براي شهرونداني که قصد احيا بافت فرسوده منازل خود را دارند فراهم شده، همچنين سازمان نوسازي و بهسازي شهرداری گلستان تخفیفات تشویقی خوبي براي احياء بافت فرسوده پيش بيني کرده است.
وی با اشاره به اینکه یک سوم جمعیت شهری ایران در حاشیه شهرها و در بافت فرسوده ساکن هستند، معتقد است در حال حاضر بهترین راه برای جلوگیری از وقوع خطرات احتمالی، نوسازی بافت‌های فرسوده است.
مهندس جهان تاب در بخش دیگر سخنان افزود: محاسبات تشویقی مدیریت شهری به صورت شفاف انجام و در اختيار شهروندان گلستان قرار می گیرد.

نمایش ادامه آرشیو